Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Emelie och Daniel - 31 maj 2011 17:52

Förra våren fick sonen sin första cykel. En fin blå 12" :are med stödhjul, plingklocka och motor (sån där som man sätter på handtaget). Då var han drygt 2 år gammal och lärde sig cykla som en liten tok på den där cykeln.


I år har han många många gånger bett om att få ta bort stödhjulen. Vilket vi också har gjort. Men han har ännu varit lite lite för feg för att våga vara utan så dom har alltid åkt på lika snabbt igen.

Igår hade vi min bror och svägerska här på grillning och sonen blinkade fint med sin morbror, som för övrigt går med högerhanden i paket (gips) pga ett litet missöde med näven, och tillslut fick han honom att med vänsterhanden meka loss stödhjulen åt sig.

Och poff sa det så kunde pojkvasken cykla!


Jisses så stor han vart på en gång!

Nu har vi inga småttingar mera.. Bara två storingar.

Ingen av dom går att hålla fast och tokgosas med mot deras vilja längre (hehe).

Så vem ska jag nu snusas på? Daniel..? Funkar nog.. Fast han är lite stor! =/


Ingen som har en liten bebis eller liknande att låna ut?

Helst inte helt ny utan den får gärna ha ett halvår eller så på nacken.

Sen kan jag långtidsbarnvakta! :)


Och by the way, jag har ÄNTLIGEN fått tag i en sjysst praktikplats!

Den 19 juli börjar jag på lokaltidningen :)

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards