Alla inlägg under april 2012

Av Emelie och Daniel - 29 april 2012 15:45

Äntligen kom våren till Norrland och vi var genast tvungna att dra igång ett bygge igen. Fast bara ett litet projekt.

Uppdaterar med info och bilder senare :)

Av Emelie och Daniel - 7 april 2012 14:17

Tänkte bara tala om för dig, som maniskt läser den här bloggen, att det är dags att ge upp nu.

Eftersom allt vi säger ger dig ny energi till att gå liite mer på djupet, gå nåågra steg längre och kränka jääävligt mycket mer, så tar vi det den här vägen ist. Eftersom du redan sett till att göra det här offentligt så svarar jag nu med samma mynt. Bara något sjysstare..


Och eftersom du redan säger att jag "hängt ut" dig både här och på Facebook så kanske jag ska börja göra verklighet av dina anklagelser. För det första, det är bara att skrolla ner här sedan. Hittar du ett inlägg där jag hänger ut dig så, ja vad ska jag säga, då blir jag fan impad! Sedan facebook. Ni som har mig på facebook, när hängde jag ut någon? Med namn och hela rubbet? ..Låt mig tänka. Hm, aldrig..

Dom säger ju, Be careful what you wish for cause you just might get it all.

Så snart kanske din "önskan" går i uppfyllelse.

Jag kanske ska berätta om det här livet, helt utan neddragna gardiner. Det skulle inte vara att hänga ut någon. Men du som vet skulle nog tycka att det var jobbigt och du skulle garanterat känna dig uthängt. Även om ditt namn aldirg skulle nämnas. Eller, en bok kanske vore att föredra?


Hade jag vart du så hade jag, som minst, legat med täcket över huvudet nu och GRÅTIT! För vad jag gjort och utsatt en annan människa och familj för.

Hade jag däremot haft något samvete i kroppen så hade jag traskat in på närmsta järnhandel och köpt ett ordentligt rep. Vad jag hade gjort med det hade framtiden fått utvisa.


Jag undrar lite, vart är det du vill komma med det här? Höja dig själv till skyarna? ..Då kan jag tala om en sak. Det du gör, gör bara att folk undrar ännu mer vad fan det var som gick snett där uppe. Fan blev du tappad som liten eller? Din taktik funkar alltså ganska dåligt. Och hur kan du sedan komma med massa mail och sms om försoningar? ..ÖÖÖÖH!!??

Hur tänkte du nu?

..Dag ett håller du dig strikt till din "plan" och dina turneer. Dag två vill du att jag ska förlåta. Dag tre har du utvecklat en ny taktik. Jag förstår inte.

Den som kan berätta för mig hur det är ställt i det där huvudet kommer jag vara evigt tacksam.


Så här är det, Du har INGET mer här att hämta. Inte hos någon av oss. Varje dag önskar jag att jag sluppit ha en sån som dig i mitt liv. Varje dag vaknar jag och minns. Varje dag förbannar jag den jävlen som kom på att vi skulle ingå i varandras liv. Varje dag!


Blod är i min värld inte tjockare än vatten. Bara klumpigare.


(Och så undrar jag vidare, vem har jag hängt ut nu? Någon som kallar sig för "Du" kanske?)

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards