Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Emelie och Daniel - 13 maj 2011 15:49

Igår eftermiddag skojade jag och barnen till det med en städning. Jah, aproligt ju! :P

Kanske inte.. Efter ett tag gav vi upp, barnen parkerade i soffan framför en film och jag plockade fram färgburken och tog itu med hallen.

Den var ju ett akutprojekt som vi egentligen hade tänkt vänta med till efter inflyttningen. Så blev det inte då vi fick en större öppning istället. Lika bra att få all kapning bortgjord också..

Hur som helst så blev då hallen ett akutprojekt som sagt.

Vi svängde in på byggmax och köpte en billig färgburk för att bara kunna kladda över tapeterna så länge.

Om jag inte missminner mig så målade vi där ca 24 timmar innan inflyttningen.

Vi var inte heller särskilt noga eftersom vi ändå planerat att göra om allt från början och med en tapet istället. Vilket jag i efterhand har stört mig på, nåt så fruktansvärt vad jag har stört mig på fuskmålningen i hallen!


Så det jag gjorde igår var att gå och bättringsmåla bara. Det tog hela kvällen!

Vid 22 var jag så trött att jag hade kunnat somna stående så passade på att packa ner mig i sängen då jag vet hur det brukar bli. När Daniel är borta infinner sig aldrig sömnen i tid. Även om jag oftast är så trött att jag skulle kunna gråta så ligger jag bara och vrider mig i sängen timme efter timme.

Igår var jag verkligen säker på att jag skulle kunna somna. Och jag såg fram emot en natt med, för en gångs skull, tillräckligt med sömn.


När klockan hade passerat midnatt gav jag upp. Plockade med mig Daniels kudde och täcke (är som ett litet barn, som blir lugn av sin mammas lukt. Fast i mitt fall, av Daniellukt!), parkerade mig i soffan med tv:n som sällskap. Timmarna gick. Hörde hur det började åska, på håll så jag lät tv:n gå ändå. Såg skitprogramm efter skitprogramm, grät av utmattning men kunde ändå inte somna. När klockan hade passerat 3 kikade jag på klockan sista gången. Efter det gick det kanske en 30-40 minuter innan sömnen infann sig.


Så idag är jag tröttare än få. Har en ruggigt dålig dag och är sur på allt och alla.

Att jag fick beskedet att Daniel skulle bli senare hem än vad jag trott gjorde absolut inte humöret bättre. Saknar så fruktansvärt!


Överdriver inte om det har slunkit ner 2 liter kaffe idag. Piggnar ändå inte till!

Det enda som får mig på lite vettigare humör är glad, svängig, SVENSK musik!

Därför känns det också grymt bra att det finns riktigt mycket BRA svensk musik just nu. Erikc Amarillo - Om sanningen ska fram.. Bästa svenska på länge!

Och Veronica Maggio sitter ju också på en del godingar.


Nu ska jag försöka skynda på kycklingen så den tinar lite fortare..

Är hungrig som få (inte heller humörshöjande) och missade dessutom att ta fram kycklingen i förmiddags.. Duktigt huh?!

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards