Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Emelie och Daniel - 20 maj 2011 08:15

Nu blir det skolbyte för dottern. Efter att han gått på skolan som finns nere i stan så ska hon äntligen få gå på den lite mindre skolan som ligger här i området.

kommer bli så mycket bättre!


Idag kommer Mina min Mina och spenderar eftermiddagen/kvällen med mig.

Mat, kanske en fototripp, kanske en film, massa surr, lika mycket kaffe.. Jävligt mysigt!


Nu har vi börjat fundera på att fixa altanen som är fult mörkbrun.

Först tänkte vi riva den och bygga en ny. Men dels så fungerar vår nuvarande bra och dels så har vi inte riktigt kommit fram till hur vi vill att den nya ska se ut, så ett bygge får vänta. Tills vidare målar vi om den bara. Bort med det bruna och dit med vitt istället! (vad annars lixom?) :D


Såg förresten en reklam för ett tag sen, minns inte exakt hur det var..

Det började med att dom presenterade en ny grässort för dom som var hade tröttnat på gräsklippning. En sort som bara blev 3 cm hög och sedan slutade växa.

Ooooh tänkte jag, nåt för oss! (ibland är man bra trög)

Sen visade det sig att det inte fanns ett sånt gräs utan att det var nåt om hur man vill ha det i framtiden bla bla.. Besvikelsen var total!

Lättlurad.nu


Hur som helst.. Förra helgen klipptes gräset här för första gången i år. Och nu är det toklångt igen! Gissar att det blir min tur att springa över gräsmattan med klipparn i högsta hugg den här gången.. Hade vart fint med det där oväxande gräset!



Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards