Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Emelie och Daniel - 2 maj 2011 11:19

Efter vår lilla tripp ner till brasan i lördagskväll ångrade jag djuuupt att vi ens gick utanför dörren. Usch vad dålig jag vart!

Natten var värre än den innan hade varit. Värken var outhärdlig trots ordentliga smärtstillande. Dom tog inte alls på värken utan gjorde mig bara lite berusad och tog ner febern lite.

Vaknade till vid 4 på söndag morgonen och det kändes precis som att jag var på väg att bli bättre. Nästa gång jag vaknade till, vid 5, kändes det ännu bättre. Så jag kunde äntligen slappna av en stund och somnade därför om. Nån timme senare vaknade jag igen.. Panik! Halsen hade svullnat upp så jag fick knappt någon luft alls så länge jag låg ner och värken ska vi inte tala om. Kändes undefär som att jag hade benhinneinflammation lite överallt och musklerna var stenhårda.

Övervägde en stund att ringa efter en ambulans. Men tog beslutet att vi skulle åka in själva.


Så upp igen på akuten. Behövde bara vänta nån timme innan det var min tur att komma in. Och det enda som hände sen var att läkaren mer än dubblade min dos med smärtstillande, från 3 tabletter om dan, till 8 (!!!!) och dessutom skulle jag komplettera med en till sort.

Sagt och gjort, jag tog mängden piller han ordinerat en gång. Och hela världen kändes helt plötsligt väldigt mycket lättare att stå ut med. Vi for därför och tog en pizza eftersom jag inte hade ätit på, vem vet när.. På pizzerian vart allt väldigt roligt (inget fel med att ha roligt?!) men sen började jag må illa lite till och från också.


Vi oss i bilen och for hemåt. Pendlade mellan illamående, fnittrande och sovande hela vägen hem. Parkerade mig sedan i en solstol ute, pälsade på mig med filtar. Mådde efter en stund ännu mer illa (som när man har druckit på tok för mycket sprit!) och tillslut fanns det inget annat att göra än att gå och kräkas. Sen jävlar har här kräkts! Så fort jag försökte dricka så kom det upp. Så fort jag rörde mig så var det kört.. Kunde inte sätta mig upp efter att ha legat ner en stund utan att kräkas. Inte lägga mig ner från sittande heller för den delen..

Parkerade mig i soffan tillslut och kände mig helt borta. Halvsov och drömde massa konstigt samtidigt som jag hörde vad som hände på tv:n i bakgrunden.. Deckade ordentligt lite då och då, kräktes, var borta en stund till, kräktes, höll på att svimma när jag rörde på mig, kräktes... Ja ni förstår säkert...


Senare på kvällen orkade jag inte mer. Daniel rinde sjukvärdsupplysningen som talade om för honom att mina "ordinerade" doser med smärtstillande var alldeles för hög. En överdos! Mina symptom skulle snart försvinna, bara vi stod ut en stund till.. Det jävligaste är att jag aldrig ens tog det jag skulle komplettera med..


Idag har jag fortfarande fruktansvärt ont och jag försöker stå ut så gott det går utan smärtstillande. Bara ipren slinker ner här nu.

Daniel mitt finaste hjärta är hemma och vabar med sonen som har varit sjuk till och från sen förra fredagen. Han får köra lite vam samtidigt (vam = vård av mamma) då jag knappt kan hämta vatten till mig själv.

Bara att sätta sig här och skriva var det jobbigaste jag gjort på länge så nu vet jag en som kommer somna som en klubbad om en liten stund...


Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards