Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Slut på semestern

Av Emelie och Daniel - 27 juli 2012 22:58

Så har den allra sista semesterdagen passerat. Fyra långa veckor har gått och jag saknar verkligen att jobba. Min kropp behöver det. Min hjärna behöver det. Annars blire bara pannkaka. 


Vi startade semestern med en sju helsikes personalfest fredagen den 29:e Juni. Har nog aldrig varit så bakis som efter den där festen. När jag vaknade på måndagen tänkte jag Det kan inte vara sant!!! Jag var fortfarande "sjuk" efter festligheterna.

Samma kväll blev jag jätteförkyld. Hostade och snörvlade i en vecka. Sen kom febern som ett brev på posten. Fick tom sjukskriva mig under hela min andra semestervecka. Till helgen där mådde jag lite bättre så vi drog iväg på en tältsemester till Dalarna. Emil var med, så klart. Vad vore en tältsemester utan Emil?

Natt nummer ett och två gick bra. Men efter tredje natten hade min förkylning, med tillhörande feber, tagit om.

Åkte hem och snörvlade resten av den veckan med. Apkul, verkligen.



Sen i lördags blev det bröllopsfest. Mycket trevligt!


På tisdag började bilen att ryka väldigt underligt när vi svängde ut från en affär. Vi stängde av och nästa gång vi startade så var röken borta. Men min hjärna (som det iofs spökar i) hann transportera mig tillbaka till den där morgonen i februari. Då vi vaknade till bilen som stod i lågor. Panik, ångest och allt möjligt hann gå igenom mig inom loppet av några sekunder. Hemska känsla. Hemska hjärna.


Sen hade vi suttit och spanat på vädret efter en mulen dag att spendera i Sundsvall för presentshopping inför sonens födelsedag nästa vecka. Onsdagen skulle, enligt min apdåliga väder-app, bli sämre. Då skulle vi åka (Onsdagen blev typ varmaste dagen på hela sommaren).

Brummade iväg. Lämnade barnen hos deras mormor och när vi skulle åka vidare därifrån blev det samma jävla skitmoln, när vi startade bilen, som dagen innan.

Blev en sväng till styvfar som är bilmekaniker och det visade sig vara turbon som var väldigt nära döden. FÖRBANNAT! Satans gammbilar. Nu kommer vi aldrig kunna sälja saaben.

Det blev alldeles för mycket pengar utlagda på en bil som egentligen är alldeles för gammal. Men nu står han hur som helst på verkstan igen.


Vi har som vanligt turen på vår sida. Inte.


Denna allra sista semesterkväll spenderades på andra sidan viken, hos fina vänner. Lite vin/öl för oss vuxna och lek för barnen. När klockan började bli läggdags gick jag och barnen hem. Daniel lämnade jag kvar. Så jag fick ta hand om köket lite. Mest för att kunna poppa min egen musik, som Daniel inte är fullt lika förtjust i som jag. Och sjunga, eller yla, i diskborsten. Typ.


Trots allt mår jag bra nu!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och Daniel - 21 juli 2014 21:19

Nu kompisar har vi börjat projekta igen. Friggen har fått ny färg, den var fult gul med vita knutar, men nu är den vit med grå knutar. Mycket bättre så tycker vi.    Sen så stöp vi, bokstavligt talat, över en sommarstuga för ett tag sedan. Ett su...

Av Emelie och Daniel - 16 april 2014 10:47


Ni som känner oss vet att vi har levt under lite press under en längre tid. Jag ställde ett ultimatum på en gravt alkoholiserad och mentalt sjuk släkting, att det var dags att välja. Söka hjälp, eller förlora oss. Den här släktingen valde att reage...

Av Emelie och Daniel - 8 juni 2013 22:42

Hej hej bloggen! Vi har haft lite bloggtorka, så att säga, men nu är det dags för en uppdatering.   För exakt tre veckor sedan började vi riva den gamla altanen, och nu har vi snott ihop en ny. Tänkte därför bara titta in för att fylla på med l...

Av Emelie och Daniel - 27 januari 2013 15:07

Vinter och våra vattenledningar är två saker som man helt enkelt ska försöka låta bli att kombinera så långt det är möjligt.    Första vintern vi hade huset frös vattnet i februari när den sista köldknäppen kom. Det var då lite mer än 30 minusgra...

Av Emelie och Daniel - 4 november 2012 18:33

Som rubriken lyder. I helgen har vi haft spökfest. Eller vi och vi, Julia har. För länge sedan började hon tjata om att få ha en liten fest. Och lagom tills vi fått både hål i huvudet och blödande öron så slog vi till och bjöd in några tjejer. ...

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards