Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Rubrik!! RUBRIK!! Rubrik!!

Av Emelie och Daniel - 8 augusti 2011 16:44

... Nu vare som så att jag nästan hade bestämt mig för att sluta blogga.

Eller åtminstone överlåta uppdaterandet åt Daniel. Meeen, jag vet inte. Får se hur det blir. Tills den dagan då jag bestämt mig för hur det ska bli så kommer det nog att bli nån uppdatering, nån gång ibland iaf.


Under de senaste veckorna har jag lidit av migrän. En sjuhelsikes migrän! Och i fredags var det dags igen så jag fick stanna hemma. Less som få så ringde jag vårdcentralen och bokade tid med farbror doktorn. Kom dit och fick konstaterat att det var muskelinflammationer i rygg, nacke, axlar och överarmar som förmodligen var orsaken. Fick lite antiinflammatoriskt och painkillers så nu känns världen plötsligt lite lättare att leva med.


Hur som haver...

Jag trivs hur jädra bra som helst på tidningen. Dessutom har jag grymt härliga arbetskamrater. Rena himmelriket om jag får säga det själv!


Blabla.. Helgen som var då!

I torsdags kom bästa svägerskan Elin. Hon hakade på mig på vårdcentralen i fredags. Moraliskt stöd lixom! Alltid bra.. På fredag kväll skulle vi bleka mitt hår (hade inte en tanke på avfärgning just då, dumt nog!). Det krävdes tre(!!!!) blekningar innan det svarta var borta. Istället för svart så är det nu knallgult och orange.  Mycket fint.. Inte! Det blir en överfärgning snart. Bara håret fått vila lite först.


Sen lördag..

Vi skjutsade hem Elinen till övik och passade samtidigt på att gå på MoDo's ispremiär. Hemskt trevligt! Sen hände det inte så mycket mer.


Söndag..

Spenderade typ heeeela dagen med att sortera massa gammgrejer som förvarats i gästrummet/kontoret. Städade, möblerade om, bytte gardiner i fönstren osv.


Under tiden fixade Daniel med badrummet på nedervåningen. Slängde ut det gamla ALLDELES för stora badrumsskåpet, satte upp en ny väldigt enkel och FIN spegel istället. En nygammal badrumslampa (nästan likadan som en som IKEA bärjat sälja, men som vi redan hade hemma och som följde med kåken). Slet ut den gamla ventilationen som knappt funkade och satte in en ny superbraig sådan! Han är Min lilla handyman! <3


Senare på kvällen kom svärfar (underbara svärfar!) och hans dam och grattade knoddarna i efterskott. Fikade tårta och bokade in en cruising i helgen. Härligt härligt!


Och ja, dom utlovade bilderna lyser fortfarande med sin frånvaro.. Fattar inte varför jag inte får fingrarna ur!?

Over & Out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och Daniel - 21 juli 2014 21:19

Nu kompisar har vi börjat projekta igen. Friggen har fått ny färg, den var fult gul med vita knutar, men nu är den vit med grå knutar. Mycket bättre så tycker vi.    Sen så stöp vi, bokstavligt talat, över en sommarstuga för ett tag sedan. Ett su...

Av Emelie och Daniel - 16 april 2014 10:47


Ni som känner oss vet att vi har levt under lite press under en längre tid. Jag ställde ett ultimatum på en gravt alkoholiserad och mentalt sjuk släkting, att det var dags att välja. Söka hjälp, eller förlora oss. Den här släktingen valde att reage...

Av Emelie och Daniel - 8 juni 2013 22:42

Hej hej bloggen! Vi har haft lite bloggtorka, så att säga, men nu är det dags för en uppdatering.   För exakt tre veckor sedan började vi riva den gamla altanen, och nu har vi snott ihop en ny. Tänkte därför bara titta in för att fylla på med l...

Av Emelie och Daniel - 27 januari 2013 15:07

Vinter och våra vattenledningar är två saker som man helt enkelt ska försöka låta bli att kombinera så långt det är möjligt.    Första vintern vi hade huset frös vattnet i februari när den sista köldknäppen kom. Det var då lite mer än 30 minusgra...

Av Emelie och Daniel - 4 november 2012 18:33

Som rubriken lyder. I helgen har vi haft spökfest. Eller vi och vi, Julia har. För länge sedan började hon tjata om att få ha en liten fest. Och lagom tills vi fått både hål i huvudet och blödande öron så slog vi till och bjöd in några tjejer. ...

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards