Alla inlägg den 16 december 2010

Av Emelie och Daniel - 16 december 2010 10:23

Vi har tidigare haft två lägenheter. En etta och en trea. Och jädrans vad vi har varit duktiga på att samla på oss massa skrot. Såna där "bra-att-ha-saker" som aldrig någonsin blir använda.

Vi, eller åtminstone jag, har lite problem med att organisera allt det där som vi hade med oss från våra två hushåll.

Lite irriterande faktiskt. Nu har vi ju ett helt hus att fylla. Men ändå vet vi inte riktigt hur vi ska få plats med allting. En altan-loppis kanske skulle vara något för oss? Just nu får kontoret/studion/gästrummet vara skrotrum. Där står nämligen alla ännu ouppackade lådor och sånt som vi inte riktigt vet vart det ska bo än. Som tex ett stort vardagsrumsbord, en gammal vattenkokare som pappa lämnade här medans vi bara hade stället som arbetsplats, två datorer, en halvstor stereo, en säng, en spinnrock, gardinstänger och sånt, massa mattor och hur mycket mer som helst!

Pannrummet är också överbelamrat! Där står en stor gersåg mitt på golvet (vårt pannrum är pyttelitet!) som inte ens är våran. Det som ligger på hyllorna är bara ditstoppade utan någon som helst eftertanke och dessutom har vi lite andra verktyg där som inte ens är våra. Det står massvis med färghinkar under hyllan. Stora hinkar! Dom flesta i 10 liters form!

Vi har blivit duktiga och börjat sopsortera lite också och då vill vi också få in olika behållare där inne för pant och papper och sånt också. Känns tajt =/


Har lite problem med konstiga drömmar. Oftast minns jag inte ens mina drömmar. Men på senare tid har jag börjat minnas typ allt!

Inatt drömde jag om grisen Babe ??!!


Jag och Daniel åkte iväg för att se nån show. Typ cirkus eller så (vet inte varför VI skulle gå på cirkus men ändå) Där var det ett jädra drag och djuren var långt ut i publiken. Bland annat en hund som slickade mig i ansiktet HELA tiden! Mitt i alltihop skulle Babe göra nånting. Exakt vad minns jag inte riktigt. Men det slutade med att alla tog varandras händer och sedan dansade runt i en jättestor lokal (inte ett cirkus-tält direkt) med Babe i spetsen. Mitt i allt det här så rapade såklart Daniel (Han rapar på ett väldigt speciellt, ihåligt sätt när han är hungrig) för att han var HUNGRIG SÅ IN I HELVETE!!! Det var bara att lämna Babe-dansen och ge oss iväg för att leta reda på första bästa pizzeria. Där fanns ingen pizzeria så Daniel vart bara hungrigare och hungrigare och rapade HELA tiden!   


Har drömt allt möjligt konstigt man kan tänka sig. Allt som oftast är Daniel med i drömmara. En gång drunknade jag tom för hans skull... :P

HÅRT!

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards