Alla inlägg den 13 december 2010

Av Emelie och Daniel - 13 december 2010 11:36

Nu var det länge sen det uppdaterades här. Men vi har haft fullt upp senaste veckan. Vi har tömt lägenheten. Tog det lite pö om pö så det tog ett tag.


På fredagen började jag städa ur lägenheten. Tog barnens rum, putsade fönster och allt sånt. Sen kom jag till v-rummet. Fick någon form av svimningsanfall. Blev yr och det svartnade för ögonen. Fick lov att sätta mig på golvet. Mådde ändå inget bättre så fick lägga mig ner tillslut. Efter en stund började fötterna att ömma och sedan tappde jag känslen i dom helt. Ena armen domnade också bort. Tack och lov hade jag telefonen på mig så med den "fungerande" armen ringde jag till storebror som bor på samma område. Han kom direkt. Efter att jag legat på golvet i drygt 45 minuter börjde det göra ont i fötterna igen. Ett gott tecken. Och dessutom var jag jättekissnödig. Brorsan fick lyfta mig upp från golvet.. När jag börjat få tillbaka styrseln i armarna och benen såg vi att fingrarna svullnat och att armarna var blåfläckiga. Skulle egentligen ha åkt till sjukhuset men jag valde att stanna hemm aoch fösöka sova istället. Allt det här berodde ju garanterat på att jag är så in i nordens slutkörd. Att få vila en helg skulle vara värt mycket nu.. Nog om det..


På lördag var det dags för julhandling. For ner till birsta. Gjorde Birsta city och IKEA. Sen vart jag dålig igen. Fingrarna svällde, jag mådde illa och en axel värkte så jag trodde jag skulle kräkas. For en snabbis på Jula också, sen åkte vi hem. Åt lite middag och sen for vi bort till lägenheten och körde lite mer grejer. Avslutade kvällen i badkaret.


Söndagen spenderade vi i lägenheten. Daniel körde det sista medans jag städade som en tok. Hela dagen gick åt innan vi var färdiga. Sen for vi bort till mammsen för att äta middag och hämta barnen som varit där hela helgen för att vi skulle hinna med oss. På väg till mamma säger Daniel "Det hade vart gott med biff, men det blir det väl så klart inte..." Daniel gillar mammas biffar. Mycket! Då ska här också tilläggas att människan är vegetarian, mamma alltså, så hon smakar ju sig inte fram direkt heller. Vi han bara kliva innanför dörren hos henne så sköljde biffdoften över oss. Daniel var nöjd..


Så idag då. Dagen började med stress eftersom det skulle vara lucia på dagis. Sonen skulle vara tomte. Han fick en ny dräkt för bara ett litet tag sedan som han tyckte väldigt mycket om. Han har haft den väldigt mycket redan. Och på något sätt så har han också lyckats lagt den på nåt ytterst bra gömställe. Den finns banne mig inte här. Tur vi fick med oss en till tomtedräkt från mamma igår så vi överlevde utan den nya dräkten. Efter lucia-grejen bar det av upp till lägenheten. Besiktning... =/ Inte roligt, men det gick bra och nu är tiden i lägenhet bara ett minne blott. Lite vemodigt kändes det allt att gå därifrån och veta att man förmodligen aldrig kommer att sätta sin fot där igen.

Nåja..


Funderar över vad jag har skrivit här egentligen.. Ingenting! Ändå blev det hur mycekt som helst..

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards