Alla inlägg den 8 december 2010

Av Emelie och Daniel - 8 december 2010 15:34

Ja, vart är den där globala uppvärmningen nu då? Jag har då inte sett den iaf!

När drygt halva NOVEMBER (hallå i november ska det ju knappt va minusgrader!) hade en temp på under -15! Ja -20 också mellan varven. 3 dagars plåga i form av kyla avlöstes av EN ynklig liten dag med 8-10 minusgrader, för att det sedan skulle bli -20 i ett par dar igen, tillbaka till nån enstaka lite mildare dag osv..

Inte har vi nån snö heller.. Eller jo, pyttelite!

Missupfatta inte, för jag gillar vintern. SÅ LÄNGE INTE SNORET I NÄSAN FRYSER TILL IS BARA MAN STOPPAR HUVET UTANFÖR DÖRREN!

Jag gillar det där vita, att åka pulka, att få pälsa på sig (mycket hellre än att måsta klä av sig), att åka skoter och skotta ner sig i en snödriva nånstans, att kunna ha massor med värmeljus överallt.. Men inte behöver det väl vara polarkyla hela vintern igenom bara därför? Om det är så här nu, hur ska det då bli i januari?

Less nu ja..


Nä.. MER global uppvärmning hitåt tack!

Av Emelie och Daniel - 8 december 2010 10:53

Tänkte ta och visa den där tavlan som jag berättade om igår.

Otroligt skön är den med sina starka färger!

Daniel såg inte att det var vatten av något slag som rinner genom hela bilden. Men det tycker iaf jag att det ser ut som. Och dottern med!

Vad det än är den föreställer så passar den in perfekt i vårt vardagsrum! :)


 

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards