Alla inlägg den 28 april 2011

Av Emelie och Daniel - 28 april 2011 18:10

Har tagit på mig projektet "få nåt gjort åt den gigantiska, vildvuxna rabatten".

Har rensat orgäs i flera timmar (pust!) och har börjat med att gräva bort dom överväxta stenplattorna som en gång skulle ha försetällt en gång. Får se hur mycket av det som får leva vidare efter det här. Det är ju som alldeles för mycket gångar på ett och samma ställe..

När man gräver upp plattor som legat på marken i massor med år så finns där under också MASSOR med groteskt stora, slämmiga, ÄCKLIGA maskar! Måste va daggmaskar va?

Vad det än är så är det rysligt vidrigt! Har ropat på mina (tack gode!) väldigt duktiga och orädda barn så fort det dykt upp en sån där så dom fått rädda mig från mördarmaskarna och flyttat dom till ett annat ställe. En del slog min lille sadistson (3 år) ihjäl med trädgårdsspaden. Vi har också hittat tusenfotingar. Inte fullt lika farliga som maskarna, men inget som jag nånsin skulle ta på! Massor med spindlar i olika former och färger, sniglar (också fruktansvärda varelser!) och en och annan skalbagge. Om det inte var för att jag visste att grannens lilla barnbarn låg och sov i hammocken på deras altan så hade jag skrikit rakt ut många många gånger!


Nu har jag och barnen ätit middag så nu beger vi oss ut igen för att fortsätta med plattorna. Tur vi har dom små, som kan hjälpa sin fruktansvärt hariga mamma med rabatterna :) Puss på dom! <3


Av Emelie och Daniel - 28 april 2011 09:36

Igår tänkte geniet till minsann!


Den här påsken var en varm sådan. Väldigt varm! Ovanligt varm. Det har inte hänt många gånger att man vid påsk kan ligga ute i bikini, timme ut och timme in. Det har inte heller hänt många gånger att man på annandagen har badat fötterna i älven.

Men igår medan jag pratade med en av mina allra bästa vänner så slog det mig.. Det  är inte konstigt att den här påsken varit varmare än normalt. Den har ju för sjutton varit flera veckor senare än vad den brukar!

Taadaa, där har ni förklaringen! Smart va? ;D

Nog om det..


I vanliga fall är jag den som stressar mig igenom ALLT. Fast å andra sidan så är jag aldrig sen till något heller.

MEN, nu när vi har en hel egen trädgård (!!!) med massa rabatter och träd och buskar och.. ja! Så vill vi ändå ha en hel del MER växter (fast vi ska ta bort massor med träd på baksidan). Vi vill ha några nya rabatter också. Nog för att det finns en hel del riktigt fina rabatter här så vill vi ändå göra nåt eget av det hela också. Göra om lite i dom gamla och anlägga några nya.. 

Det jag försöker komma fram till är att vi skulle ha sått oss ett gäng egna blommor och sånt för att det sedan skulle få flytta ut i rabatterna. Men det tog tid att få tanken till handling. Igår kom fröna ner i jorden. IGÅR! Säkert alldeles för sent. Så nu är det bara att le stort som sjutton och hoppas på att det bli nånting ändå.


 

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards