Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Emelie och Daniel - 13 februari 2011 20:22

Garderoben/skrubben/the walk in closet är nu klar!

Eller inte klar kanske, men färdigmålad och så..

Det ska in mer grejer, som typ kläder.

Och en stång!


Så här såg det ut innan.. +MASSOR med grejer!

 


Efter lite rivning såg det ur så här

 


Och nu när man inte behöver ha fickorna fulla med skruv så kan man ju fylla dom med andra nödvändigheter. Som choklad till exempel..

 

Tadaaa, färdigt!

 


Inte helt illa för att vara gjort på några timmar om jag får säga det själv ;)

 

Nu är jag sugen på att hugga in på nästa projekt! ;)

Av Emelie och Daniel - 13 februari 2011 13:15

Jaa.. Vad ska man säga? Att det fortfarande inte har slutat klias i renoveringsnerven kanske?


Som ni stammisar redan vet så har vi ju inte gjort "klart" vårt hus än. Kvar att gära är att fixa till kontoret/studion. Det ska bli ett arbetsrum med Stil så det kräver en del planering och vi har inte riktigt kommit fram till exakt Hur vi vill ha det än.

Vi lämnade också trappan, vilken vi också tänker lämna ett tag till, toaletterna, varav den ena förhoppningsvis blir fixad ganska snart och sen skrubben/jättegarderoben som sett ut som en katastrofzon!


Skrubben har jag börjat med idag. Där ska målas och sättas in lite nya hyllor och backsystem. Målningsbiten siktar jag på att få klart idag.. Hur jag nu ska hinna det :P


Nåja... Igår var vi på IKEA. Underbara IKEA, där skulle jag kunna va en gång i veckan! Och NU har vi hittat det perfekta köket för oss. Så grymt jävla snyggt så jag vet inte vad jag ska säga. Det rakt suger i kistan bara man tänker på det där köket! Och köket vi har nu är ju bara målat lite provisoriskt..

Men en sak i taget.. Nu skrubben, sen måste arbetsrummet fixas och till sommarn har vi en hel utsida att ta itu med också. Inklusive alla buskar och träd som måste undan. Skulle behöva fixa parkeringen också, men får se vad som hinns med.


Nu - fortsätta med skrubben! I nästa inlägg kommer det nog lite bilder, så håll utkik!

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards