Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Emelie och Daniel - 11 februari 2011 10:16

För ett tag sedan såg vi en dokumentär om ett gammalt par som fick komma till ett äldreboende. Vilket inte fungerade särskilt bra. Gubben gick det bra med, men tanten hade nån extremare form av demens. Så dom ville dela på dom och sätta tanten på ett annat låst boende. Dom hade då varit tillsammans i 63 år.

Tyckte det var förjävligt. Dom hade varit tillsammans jämt och vips så skulle dom helt enkelt inte få vara det längre..


Jag och Daniel ska också vara tillsammans jämt. I minst 63 år. Om 63 år lär vi båda vara ganska döda men ändå..

Jag är fortfarande lika kär som när allting började. Varje dag känns det så otroligt tomt när vi har skiljts åt på morgonen, och varje dag längtar jag så det värker tills han ska komma hem.


Jag har världens bästa man! (egentligen sambo, men en man är han allt ändå)

Puss på dig!


  


I helgen blir det förhoppningsvis en tur till IKEA. Jag måste ha tyg! Vill sy massor med gardiner innan svärmora ska ha tillbaka symaskinen (som för övrigt har stått här sen innan jul)

I lägenheten hade vi 4 fönster. Ett i varje rum. Här har vi 11 fönster. Och i alla rummen på nedervåningen är det två fönster. Vilket betyder att nästan inga av våra gamla gardiner funkar nånstans.. Kul! :P


Btw, det är fredag idag! :D 



Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards