Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Se där ja!

Av Emelie och Daniel - 17 november 2011 12:20

I gårdagens inlägg beskrev jag min tidsbrist till bloggen (ganksa kortfattat men ändå) och att jag antagligen inte skulle hinna uppdatera innan helgen. Men vafan, har lunch nu och då kan man lika gärna passa på ist för att sitta och rulla tummarna.


Som sagt så jobbas det väldigt mycket här nu. Daniel jobbar över med jämna mellanrum och jag jobbar dels på det "vanliga" stället med planeringar och andra spännande ting, och sedan blir det något pass på tidningen då och då. Tidningen skulle jag aldrig kunna tacka nej till. Inte ens om jag jobbar heldag på vanliga stället och går ut på nästa pass direkt efteråt. Att få jobba lite extra där är ju hur roligt som helst!

Så kommer det att bli idag. Dubbelpass alltså.

Ska göra ett bildreportage under kvällen och räknar med att komma hem sent. Det lär bli något liknande imorn också. Fast inte alls lika sent hoppas jag.


Nu över till något helt annat.

För några veckor sedan började jag få någon form av känslor som jag inte riktigt var bekant med. Men jag kände igen dem. Kanske från när jag var riktigt liten? En varm känsla och allt bara kändes mysigt. Den har återkommit lite då och då och främst under eftermiddagarna när mörkret börjar falla och senare under kvällarna. Sakta men säkert har det gått upp för mig att det är julkänslor som har intagit min kropp. Det har inte hänt på många många många år. Helt otroligt!

Det enda jag längtar efter är att få pyssla med knoddsen och piffa och så (som jag oftast inte gillar annars).


Har även bestämt att jag inte tänkter lyssna på min släkt som har väldiga problem med att kunna dela upp jularna. Alla ska tydligen träffas på julafton och punkt slut. Det är som ingen som har tänkt på att vi har typ 4 familjer som vill träffa oss och nästan alla har samma problem. Jag tänker stå fast vid att jag tänker spendera min jul på ETT ställe och tänker inte ha dåligt samvete för att några tycker att jag "väljer bort dem".

Vår förra jul var den enda braiga jag har haft sedan jag var riktigt liten. Och jag tänker inte låta några egoister förstöra några fler jular. Det är inte längre hållbart att åka runt på 3-4 olika ställen under JULAFTON för att det är just då som alla till vilket pris som helst SKA träffas. Och hallå juldan då liksom!? Och annandan! Det är jul i tre dagar.


Sedan tycker vissa att VÅR familja ska dela på sig för att vara på flera olika ställen. "Man behöver inte spendera julen tillsammans bara för att man bor ihop". Men nähä!? Tänk om det råkar vara just det jag vill? Vara med dem som betyder mest av allt?! Jag vill vara med Daniel, alla dagar om året, resten av mitt liv! Och så även på julafton. Förra året var det en del av de våra som stod helt utanför medan alla andra var hemma hos oss. Vi tänkte spendera julen hos dem. Utan krav och utan dåligt samvete.

Det finns fler dagar, det kommer fler jular. Ingen av oss avlider av att inte ses under julafton ett år.


Jisses vilket gnäll det vart.

Men hur som helst så är det så här det är. Barnen ska inte ens vara hemma under julen. Så varför kan inte vi få göra bara det vi vill? Förstår inte alls den här hysterin runt jul. Om jag någonsin blir likadan när jag blir äldre så hoppas jag att nån ger mig en smäll och säger åt mig på skarpen. För det är fasen inte roligt att vara den där som alltid ska anpassa sig efter resten av släkten. Vid precis alla storhelger. Jag har inte bott hemma på snart åtta år. När ska jag få anpassa mig efter min egen familj och vår gemensamma vilja?


...Från och med nu!



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie och Daniel - 21 juli 2014 21:19

Nu kompisar har vi börjat projekta igen. Friggen har fått ny färg, den var fult gul med vita knutar, men nu är den vit med grå knutar. Mycket bättre så tycker vi.    Sen så stöp vi, bokstavligt talat, över en sommarstuga för ett tag sedan. Ett su...

Av Emelie och Daniel - 16 april 2014 10:47


Ni som känner oss vet att vi har levt under lite press under en längre tid. Jag ställde ett ultimatum på en gravt alkoholiserad och mentalt sjuk släkting, att det var dags att välja. Söka hjälp, eller förlora oss. Den här släktingen valde att reage...

Av Emelie och Daniel - 8 juni 2013 22:42

Hej hej bloggen! Vi har haft lite bloggtorka, så att säga, men nu är det dags för en uppdatering.   För exakt tre veckor sedan började vi riva den gamla altanen, och nu har vi snott ihop en ny. Tänkte därför bara titta in för att fylla på med l...

Av Emelie och Daniel - 27 januari 2013 15:07

Vinter och våra vattenledningar är två saker som man helt enkelt ska försöka låta bli att kombinera så långt det är möjligt.    Första vintern vi hade huset frös vattnet i februari när den sista köldknäppen kom. Det var då lite mer än 30 minusgra...

Av Emelie och Daniel - 4 november 2012 18:33

Som rubriken lyder. I helgen har vi haft spökfest. Eller vi och vi, Julia har. För länge sedan började hon tjata om att få ha en liten fest. Och lagom tills vi fått både hål i huvudet och blödande öron så slog vi till och bjöd in några tjejer. ...

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards