Alla inlägg den 17 november 2010

Av Emelie och Daniel - 17 november 2010 21:31

Ja det har ju varit lite lugnt på bildfronten här ett tag. Dels så har vi inte varit allt för aktiva med kameran, vilket kan ha lite att göra med att den inte fungerat som den ska. Men ni kan vara lugna, det har nämligen beställts en ny som förhoppningsvis dimper ner här imorrn! :D .. Och dels så vill vi nog spara lite av bilderna till då när vi ska visa slutresultatet. För nu är det mycket som är klart.

Daniel är och lägger dom sista bitarna golv till övervåningen. Allt är färdigmålat där uppe så nu ska det bara sättas fast lite lister och sen kan elektrikern komma och göra sitt.. Skönt!!

Nedervåningen då?

Allt byggjobb är som sagt (tror jag är sagt iaf) klart. Väggarna i köket är färdigmålade, så även insidan av skåpen, och jag och sonen börjat med att grunda luckorna. Himla duktig är han, fast att han bara är tre år! :)

Så det är målning, målning och ännu mer målning och lite glolv som ska in nere, sen skulle jag nog betrakta oss som klara. Men vi har ändå bestämt oss för att vänta med ett rum, det som är tänkt ska bli en kombination av kontor, studio och gärstrum. Och så ska vi även vänta med trappen. Dock inte allt för länge om jag får säga mitt. Den är ju ljusblå!!! =/

Det får bli nåt sånt där som man kan hålla på med när man inser att man helt plötsligt har alldeles för mycket tid över.


Ikväll kom även söta svärfar över för att hjälpa till med att måla lite mer lister. Det är ju rena slavgörat så jag slipper gärna! :P

Dessutom hade han med sig en skottkärra!! Gulle dig, tack så mycket! :)


Så tänkte jag bjuda på lite bilder då. Inte så många, men kanske bättre än inga?

Eller vad säger du, Sandie? ;)



 

Av min mor och hennes gubbe fick vi en tunna som vi kunde ha till att elda lite skräp i ute på gården. Det är ganska mysigt faktiskt med en liten eld i mörkret :)


Svärfar installerade rörelsedetektorslampan (oj, långt ord) åt oss härom dagen. Gött att man kan se lite av gården på kvällarna!


Dotterns smölykta måste också visas! :)


 

Väldigt oskarp bild, men det var nån som tittade surt på mig när jag kom med kameran ;)


Vi tycker att det vart bra jädra läckert med den målade strukturtapeten! Eller hur? :D

I nåt inlägg för länge sedan kan man kika på hur tapeten såg ut omålad. Inte vackert!


Avslutar med en av dom fulaste bilderna någonsin!



Tack & Go'natt!

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards