Alla inlägg den 16 november 2010

Av Emelie och Daniel - 16 november 2010 21:05

Vi grejar och grejar men det syns nästan ingenting!

Dessutom har ju Daniel varit ordentligt sjuk och jag har nåt som legat och inte riktigt velat bryta ut. Men idag så!

For bort till huset efter att middagen var avklarad och så, slipade lite medans Daniel skulle lägga dom sista bitarna golv i hallen uppe. Sen vill lovas att jag var trött!

Daniel fick skjutsa hem oss (mig och barnen) och sedan åka tillbaka själv för att göra det sista som han inte hann med. Tur det inte är långt dit bort. Typ en kvart, kanske 20 minuters promenadväg om man lunkar på i halvlångsamt tempo.

Nu vill jag vara stendö i en dag, eller kanske två, för att sedan vara fit for jobb igen till helgen. Patrik kommer ju och hjälper oss. Då kan man inte va sjuk heller!


Det är faktiskt liiiite frustrerande när man jobbar och sliter som ett tok och det egentligen inte syns. Men det är underarbete och sånt tar tid, så in i norden vilken tid det tar! Och bara det är gjort så går det ju fort allt det där andra.. Eller inte fort kanske, men fortare!


Vi satt härom kvällen och ränkade på hur mycket tid vi lägger ner på att hålla på med renoveringarna just nu.

Jag kom upp i 48 timmar och Daniel i 28 (i veckan!!!), och då har vi ändå varsinna heltidssysselsättningar som går före och två små barn som behöver uppmärksamhet. Dessutom så har vi räknat bort tiden för tilllagning av middag. Ja självaste ätningen också för den delen.. För den som kan åtminstone lite matte, har en ynka liten susning om vad det innebär att ta hand om ett barn (här finns det två), gör något först på heltid, och sedan fortsätter med typ en heltidssysselsättning till, på kvällstid, och så himla mycket mer. Den som har någon form av hjärna borde förstå att det här skulle ta knäcken på vem som helst!


Hur som haver, nu har jag fått klaga lite och det är dags att återgå till det vanliga, positiva tänkandet!

Hur lite det än syns, och hur trötta vi än är, så är det inte mycket kvar nu.

Det är bara att bita ihop, lite lite till! För snart snart snart får vi andas ut och se vilket grymt bra arbete vi har gjort.


Daniel, jag är så glad att det är just dig jag får göra det här med! Jag älskar huset, och dig!!! Hur trött och grinig jag än blir ibland..


Näe, gottfolk! En sjuhelsikes varm dusch. Sen blire sängen!

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards