Alla inlägg den 19 december 2011

Av Emelie och Daniel - 19 december 2011 19:34

Alltså jag bara måste. Jag KAN inte låta bli!

Jag är inte den som är elak så (lite skadeglad kanske, men vem fan är inte det?!) men alltså jag läste precis en sak som fick mig att skratta så jag nästan kissade på mig.


Det finns en person, som utger sig för att vara MYCKET påläst, och som är helt övertygad om att den vet allt om hur kommuner styrs osv (till saken hör att människan egentligen bara gissar sig fram till, låt oss säga allt).

Som dessutom har lyckats tuta i sig själv att den är EXPERT på allt som rör mediabranchen. Eller ja, som egentligen utger sig för att vara expert på typ alla områden som kan råka röra vilket samtalsämne som helst.

Och SPECIELLT på precis ALLT som handlar om vad som händer i den kommunen vi bor i.


Hur som helst. Den här människan ska tydligen vara såå nära bekant med typ alla mina kollegor på tidningen. Och den ska även veta EXAKT hur allt fungerar på de olika redaktionerna. Det är här missen kommer...

OM man nu är så insatt i hur allt fungerar på just DEN HÄR tidningen. Hur kan man då missa helt vad den faktiskt heter och helt ÖPPET och seriöst skriva diverse inlägg där tidningens "namn" omnämns?

Vad jag vet finns då ingen tidning som heter på det sättet, som den nu har utgetts för att heta. Iaf inte någon lokaltidning i den här stan.


Det jag stör mig på är egentligen inte själva felet i sig. Fel kan man göra, vem som helst, det är faktiskt ganska mänskligt. MEN den här människan, som är SÅÅ insatt, som känner alla på redaktionen såå väl (inkl. mig en gång i tiden). Man kan bara inte röra ihop det så här när man är "SÅÅ INSATT"!!!


Samtidigt som jag nästan kissar på mig av skratt mellan varven så blir jag rakt upprörd också.

Tidningen, eller redaktionen, eller hur man nu vill se det, står mig mycket varmt om hjärtat.

När någon (än en gång) så INSATT går emot sig själv på det här sättet genom att tala om den (som personen var så insatt i) och inte ens veta VAD DEN FAKTISKT HETER. Pinsamt. Verkligen. Det är nästan så JAG skäms.

Presentation


Vilka är vi då?
Jo, vi är det helt perfekta lilla tvåmanna-teamet med framtidsvisioner som heter duga!

I augusti föll vi pladask för ett gammalt hus, inte så lite gammalt, byggåret var 1801, med ett ganska stort renoveringsbehov och med en helt...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards